Door de drukte kan je pakket langer onderweg zijn. Wij versturen nu ook met ontvangstcode naar je huisadres (krijg je in je mail. Geef deze code aan je postbode voor aflevering.

Ontvangstcode bij bezorging huisadres

Omdat wij waardevolle producten versturen en willen dat jij het pakje goed bij je thuis bezorgd krijgt werken we vanaf heden met PostNL ontvangstcodes. Zo weten wij ook zeker dat het pakketje bij de juiste persoon in handen komt en niet bij iemand anders.

Controleer goed of je het juiste emailadres hebt ingevuld tijdens het bestellen. Wij kunnen dit later niet aanpassen.

Wat is een ontvangstcode

Dit is een unieke 3-cijferige code, die we alleen delen met de ontvanger (jij dus), zodat alleen jij het pakket in ontvangst kunt nemen en niemand anders.

Hoe werkt het?

  • Een dag van tevoren ontvang je een mail met het bezorgmoment van je pakket, dit is je track & trace.
  • Op de bezorgdag zelf ontvang je nóg een mail, met daarin je ontvangstcode.
  • Staat de bezorger voor de deur? Dan noem je de 3-cijferige code op en krijg je, je pakket. Deze code wordt geregistreerd aan jouw pakket.
  • Heb je geen ontvangstcode dan mag de postbode je pakje niet afgeven en neemt hij het weer mee.
  • Hij brengt je pakket naar een afhaalpunt waar je het kan ophalen met deze code.

Klopt de ontvangstcode niet?

Klopt de code niet? Dan neemt de bezorger je pakket weer mee. Meestal kun je het de volgende dag ophalen bij een PostNL-punt, tenminste als je de ontvangstcode kunt laten zien. Kun je deze niet laten zien dan gaat je pakket na 7 dagen retour afzender. Hier zijn wel retourkosten aan verbonden. 

Geen ontvangstcode ontvangen?

Misschien is de mail in je spamfolder beland of verstuurd naar een ander emailadres dan je verwacht. Het emailadres krijgen we van jou en is degene die je ingevuld hebt tijdens het bestellen. Het kan ook gebeuren dat er een fout in je mailadres staat waardoor de ontvangstcode ook niet bij je aankomt.

Ontvangstcode opnieuw opvragen kan in je track & trace

Kijk in je track & trace. Je kunt je ontvangstcode daar ook opnieuw opvragen. Handig als je hem kwijt bent!

Goed om te weten

  • Wij kunnen je géén nieuwe ontvangstcode sturen. Deze moet je zelf aanvragen opnieuw in je track & trace.
  • Brengt de postbode je pakje naar het afhaalpunt (hij zal niet bij buren leveren en ook nergens neerzetten) haal het dan zo snel mogelijk binnen 7 dagen op.
  • Tijdens drukke periodes verzenden wij alleen naar huisadressen met een ontvangstcode. Dit om ervoor te zorgen dat onze pakketten niet overal neergegooid worden of in verkeerde handen komen. Wij brengen hiervoor een kleine bijdrage in rekening.

 

Login

Wachtwoord vergeten?

Heb je nog geen account?
Maak gratis een account aan en geniet van vele voordelen.